Adrian Furnicã

Primarul chel si tichia suspendata

Chelul se uita in oglinda si dupa ce isi da la o parte buclele imaginare isi aseaza cu grija pe cap o tichie de margaritare. Sau isi pune in cap sa construiasca o autostrada suspendata. Asta ca sa intregeasca plenar cealalta tichie de margaritare numita telegondola. Intr-o capitala in care alte proiecte ar fi mai utile, elucubratiile edilului sef ar fi cu siguranta mai vizibile si asta pentru ca sint la inaltime mai mare. De exemplu, cum ar fi daca s-ar largi soseaua de centura pe intreaga lungime ? Sau daca s-ar face in sfirsit Bulevardul Liniei din sectorul 6 ? Sau s-ar termina strapungerea de la Hala Matache ? S-ar termina pasaul care leaga Pantelimon de Doamna Ghica ? S-ar face strapungerea bulevardului Timisoara in linia de centura ? Ar fi bine si cu mult mai ieftin decit visele suspendate ale lui Opresu. Bineinteles ca in camapnia electorala da mult mai bine sa te bati cu caramida in piept ca vei incepe cai verzi pe pereti care vor galopa din greu in noul mandat pentru ca in cel de dinainte o grava criza de impotenta edilitara te-a oprit sa incepi ceva. In plus, daca apari tot timpul la televizor si te ratoiesti la tot ce misca iti poti trece in CV si faptul ca esti scandalagiu dovedit.
Bucurestiul s-a nascut fara noroc, asta e clar. Nu avea de unde sa stie sarmanul cioban Bucur ca se aseaza intr-o zona seismica. In perioada comunista un nebun a reusit sa intre in istorie mutilind orasul, adaugind pe fata lui de oras cochet un zbenghi odios cu numele de Casa Poporului. Si asta dupa ce a omorit fara remuscari case vechi, strazi cu parfum de istorie, biserici si minastiri punind in loc blocuri urite in culori fade. Tot Ceausescu a construit in satele de linga capitala cartiere de cazemate in care orice forma de intimitate a fost distrusa si in care a inghesuit o clasa muncitoare rupta din agricultura si adusa la oras cu tot cu obiceiuri. Asa au aparut cartierele Militari, Drumul Taberei, Pantelimon, Balta Alba...Dupa revolutie (?) primarii care s-au succedat timp de 20 de ani au fost care mai de care mai nesuferiti, mai incompetenti, mai controversat culminind cu cel mai scandalagiu dintre toti, un doctor cu limbaj de birjar si atitudine de dictator pensionar, fonfaind mistocareala de barbugiu de la inaltimea functiei. In plus e primarul care se lauda cel mai mult cu ce vrea el sa faca pentru Bucuresti in conditiile in care sint inca multe investitii incepute de domnia sa care zac in paragina. Pasajul dinspre Vacaresti spre Mihai Bravu, inutil dar inceput si oprit dintr-o data, pasajul dinspre Splaiul Independentei spre autostrada Bucuresti- Pitesti inceput cu surle si trimbite si abandonat fara veste stau marturie pentru lipsa de continuitate in derularea acestor proiecte. Concluzia e simpla daca ne raportam acum la realitaile romanesti. Autostrada suspendata pare a fi o marota a domnului doctor, promisa acum 4 ani si taraganata ca un arc peste mandate. Cu siguranta va avea costuri nebanuite si neasteptate, va fi cu mult mai scumpa decit s-a estimat, se vor naste suspiciuni despre felul in care se fac platile, se va estima o finalizare a ei intr-un timp record si se vor descoperi pe parcurs o infinitate de motive ca sa se intirzie. De ce ar fi necesara in acest context o constructie faraonica la fel de inutila ca si Catedrala Prostirii Neamului ? De ce este considerata de stricta necesitate intr-o capitala in care multe alte investitii mai importante asteapta sa fie abordate ? Singura explicatie este nevoia de argumente pentru campania electorala a primarului. Care odata ales va abandona in planul secund aceasta noua "piramida" asa cum a lasat si restul pentru a se bate cu nametii toatal neasteptati iarna si cu canicula extrem de inoportuna vara.
Dar cel mai tare ma scoate din sarite un popor care stie sa iasa in strada pentru mitocaniile unui presedinte dar nu este in stare sa se rascoale in fata unei catedrale urite si nefolostoare, in fata unei autostrazi suspendate si aberante, a unei telegondole penibile sau a abandonului lucrarilor facute pe bani publici. Unde este discernamintul acestor oameni care se vad condusi in viitor de un preseditne voieurist si un primar tare in clanta si inglodat in construcitii abandonate ? Nu mai inteleg nimic.

      Comentarii (2):

Nu conteaza pentru cine scrie, are dreptul sa scrie si, de ce nu...cred ca are chiar obligatia sa scrie, atita timp cit il critica unul care nu a auzit de majuscula si nu stie nici cind sa (mai) folosesca semnele de punctuatie. Nici eu nu sint de acord cu multe din opiniile sale, dar trebuie sa i le respect. Nu de alta, dar oamenii cu opinii personale au devenit \"rara avis\" in societatea actuala...

ba furnica ba, tu nu vezi ca scrii pentru nimeni bai jenenatule?

Lasa un comentariu
Nume (obligatoriu)
Email (obligatoriu - nu se publica)

cod securitate Cod securitate



Alte articole:

  1. Masina germana merge si apa daca vrea ea !!!
  2. Manifest pentru constiinte adormite...
  3. Nu pot sa-l sufar pe Marx
  4. De ce imi urasc conducatorii ?
  5. Să instituim premii pentru eleganţă in politică
  6. Asasinul cu referendum
  7. Cristian Paturca, un om uitat
  8. O limba fara cuvintul...tristete
  9. Sa sune mobilizarea, sa ne dea cite o pusca la fiecare !!!
  10. Usurinta de a injura
  11. Cu capul in pamint
  12. Speranta, dragostea mea
  13. Pescarusul lui Claudiu Goga sau Cehov contemporanul la Teatrul de Comedie
  14. Apararea inexistentei...
  15. Eurabia, un continent pe cale de aparitie !!
  16. Nea Gogu de la scularie
  17. La dracu cu Pasarea Phoenix
  18. Iertarea...
  19. Tigaia ca factor de uniformizare...sau scurt exercitiu de filozofie sociala
  20. Masina germana merge si cu apa daca vrea ea !

        Ultimele articole

        Ultimele comentarii